понеділок, 25 вересня 2017 р.

Нові наскрізні лінії в освіті та їх реалізація
 на уроках англійської мови.

Освіта є невід’ємною частиною суспільства і в центрі уваги завжди був і буде  всебічний розвиток особистості,  формування  її  світогляду, умінь та навичок. Змінюється  суспільство – змінюється й освіта. На сучасному етапі освіта це не тільки великий багаж знань та результати тестів, зараз на головний план виходить формування в школярів ключових компетентностей, під якими розуміють сукупність знань та навичок, яких потребує учень для самовизначення, загального розвитку та самореаліції.
Формування таких компетентностей співвідноситься з наскрізними лініями:
·         «Екологічна безпека та сталий розвиток»
·         «Громадянська відповідальність»
·         «Здоров’я та безпека»
·         «Підприємливість та фінансова грамотність»

Названі наскрізні теми мають бути впровадженні через кожен навчальний предмет. Викладання іноземних мов зараз зайняло важливе місце в системі освіти, так як в зв’язку з активними соціальними та інформаційно-технічними змінами в сучасному житті, стала потреба в міжнародному та міжкультурному спілкуванні. Необхідно сприяти міжнародній взаємодії та забезпечити доступ до світового відкритого інформаційного простору.
          Тому ми повинні сформувати готовність та здатність учня до міжкультурної комунікації, що є не тільки вміння спілкуватися, але й уміння користуватися інформацією, володіти мовними техніками та навичками взаєморозуміння на міжкультурному рівні, а також розвинути необхідні якості для взаємодії з представниками інших культур.
        Реалізація наскрізної змістової лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» пов’язана з формуванням в учнів готовності оцінити наслідки діяльності людини на природне середовище, розуміння того, що природу слід берегти, готовність брати участь у заходах з охорони довкілля, усвідомлення важливості цього для майбутніх поколінь. Говорячи про сталий розвиток ми розуміємо розвиток, який дозволяє нашому поколінню задовольнити свої потреби без шкоди для можливості майбутнім поколінням задовольняти свої. Під час роботи над темами «Довкілля», «Природа», «Подорожі», «Транспорт», «Охорона здоров’я» можна формувати розуміння що людина – це частина природи і її існування напряму залежить від природного середовища, яке слід берегти. Доцільно проводити різноманітні проекти, інтегровані уроки, нестандартні уроки, використовувати власні приклади та приклади з життя учнів.
        Реалізація наскрізної змістової лінії «Громадянська відповідальність» спрямована на формування відповідального громадянина нашого суспільства, здатного до міжкультурного спілкування та взаємодії. Учні повинні знати свої права та обов’язки. Крім цього важливо навчити учнів співпрацювати в групах, бути відповідальними, знаходити потрібні способи діяльності та моделі поведінки для досягнення своєї мети, але  при цьому не порушуючи права інших. Сприяти цьому може робота в групах над різноманітними творчими завданнями. Командна робота сприяє формуванню вмінь якісно співпрацювати, розвиває творчі здібності, впевненість та лідерство.
        Реалізація наскрізної змістової лінії «Здоров’я та безпека» направлена на збереження здоров’я підростаючого покоління. Це раціональне, здорове харчування, безпечна поведінка та ведення здорового способу життя. Реалізація цієї лінії має починатися з організації уроку: цікаві форми роботи, зміна діяльності, активні методи, фізкультхвилинки, хвилини релаксації повинні мати місце на кожному уроці. Важливо сформувати у дітей негативне ставлення до наркотиків, насильства, шкідливих звичок, навчити розрізняти безпечну та небезпечну поведінку та її наслідки не тільки в житті, а й в мережі Інтернет, розрізняти правдиву та перебільшену інформацію. Для реалізації цієї змістової лінії можуть бути використані теми « Їжа», «Спорт», «Здоров’я», «Інтернет», «Відпочинок та дозвілля».
        Реалізація наскрізної змістової лінії  «Підприємливість та фінансова грамотність» забезпечить здатність учнів планувати та розробляти різні завдання, представляти себе та свої досягнення, приймати рішення, робити розрахунки. Під час вивчення тем «Одяг», «Харчування», «Здоров’я», «Моя родина» варто ознайомлювати учнів з лексикою, що стосується покупки та споживання товарів, міжнародні стандарти розмірів, види продажу  та оплати товарів та інші спеціальні терміни, які можуть знадобитися людині в сучасному світі.
        Ключові компетентності можна розвивати на кожному уроці через відповідні форми роботи:
-          інтерактивні методи, які забезпечують активну діяльність учнів на уроці;
-          методи інтегрування, що допоможуть учням зрозуміти, що все в житті взаємопов’язане і отримані знання можуть знадобитися в будь-яку мить;
-          кооперативне навчання, яке формує соціальні вміння, лідерські якості, вміння ефективно працювати в колективі;
-          рольові та ділові ігри, що є дуже ефективними при вивченні іноземної мови, так як стимулюють учнів до іноземного спілкування;
-          проектні технології, дають змогу сформувати творче мислення, почуття відповідальності, вміння злагоджено працювати в команді та презентувати результати своєї роботи;
-          методи «змішаного навчання»,  поєднання традиційного та дистанційного навчання, що вже стало невід’ємною частиною нашого стрімкого інформаційно-технічного прогресу;
-           вихід за межі класу на екскурсію або дослідження мотивує та активізує дітей до пізнання нового;
-          звернення до досвіду учнів, що перетворить їх на активних учасників навчального процесу та пов’яже навчання з життям;
-          відповідні форми оцінювання: самооцінювання, яке формує здатність до самоаналізу, вміння бачити власні помилки та взаємооцінювання, що виховує вміння порівнювати, аналізувати, оцінювати інших та сприймати критику в свою адресу.
            Отже, ми повинні сформувати творчу та відповідальну особистість, що вмітиме швидко пристосовуватись в мінливому світі, буде здатна постійно навчатися та критично мислити та генеруватиме нові ідеї.
      Ще Сенека говорив « Ми навчаємося не для школи, а для життя» тому впровадження нових змістових ліній покликане на те, щоб перебудувати зміст і цілі навчального процесу таким чином, щоб освіта стала здатна до вчасної підготовки людей до нових умов існування та могла дати їм такі знання й уміння, які дозволили б не тільки успішно адаптуватися у новому соціальному та інформаційному середовищі, але й активно впливати на нього в інтересах збереження й подальшого розвитку людського суспільства та довкілля.







Немає коментарів:

Дописати коментар